انواع خواب ها

خواب های شفاف

 وقتی اتفاق می افتند که می فهمید شما خواب میبینید. «یک لحظه صبر کن. این فقط یک خواب است!» بیشتر کسانی که خواب می بینند، وقتی که می فهمند دارند خواب میبینند بیدار می شوند. دیگران مهارت این را دارند که در حالت شفاف خواب دیدن باقی بمانند. آنها به طور فعال در خوابهاشان عمل می کنند، تصمیم میگیرند و روی پیامد خواب بدون اینکه بیدار شوند اثر می گذارند

 خواب های جبرانی

تلاش ناخودآگاه براي جبران مسائل روزمره است. مثلا اگر شما در بيداري به شدت چيزي را مي خواهيد به صورتي كه شبانه روز به آن فكر مي كنيد، اما نمي توانيد آن را به دست آوريد، ناخودآگاه آن را در دنياي خواب به شما مي دهد. تصور كنيد ميان دوستان يا همكارانتان محبوب نيستيد، ناخودآگاهتان اين محبوبيت را در خواب به شما مي دهد

 خواب های تكرار شونده

معمولا اتفاق يا نتيجه و يا زمينه اي مشابه دارند و در مراحل مختلفي از زندگي مان اتفاق مي افتند. كاري كه سايكي مي خواهد انجام دهد اين است كه توجه شما را به موضوع بسيار مهمي جلب كند كه نياز است بر روي آن كار كنيد. اين رويا سعي مي كند در شب اول پيامي را به شما برساند. اما شما آن قدري كه لازم است جدي اش نمي گيريد. به اين معني كه آن را تعبير نمي كنيد و تغييري كه لازم است در مسيرتان نمي دهيد. بنابراين سايكي به ايگو مي گويد: بسيار خب دوست من! من اين فيلم را فرستادم تا متوجه شوي كه چه چيزي را بايد در زندگي ات تغيير دهي و تو آن را نديده گرفتي. پس مجبورت مي كنم تا دوباره آن را از اول تماشا كني!

خواب هاي تكرار شونده معمولا شامل پيغام هاي بسيار مهم ناخودآگاه هستند! وقتی شما راه حل مساله را میابید، خواب های تکرار شونده، متوقف می شود.

 كابوس ها

کابوس یک خواب آزار دهنده است که باعث می شود با حس نگرانی و ترس از خواب بیدار شوید. کابوس ها ممکن است پاسخی به آسیب ها و موقعیت های زندگی واقعی باشد.
کابوس ها همچنین ممکن است به این خاطر اتفاق بیفتند که شما شرایط خاصی در زندگی تان وجود دارد که وجود آن را را قبول نکرده اید یا نادیده گرفته اید و یا انکار مي كنيد.

تحقیقات نشان میدهند که بیشتر افرادی که کابوس های مداوم دارند، یک مشکل روانی در تاریخچه زندگي/خانوادگی شان وجود دارد يا درگیر یک رابطه ی مشکل دار هستندو یا تجارب مواد مخدر داشته اند.کابوس ها، بیانگر ترسی هستند که باید بپذيريم و با آن روبرو شویم. راهی برای بیدار کردن ايگو و ضمیر خودآگاه هستند و او را مجبور مي كنند كه: «توجه کن!»

برخی مطالعات نشان می دهد که افرادی که حساس تر، شهودی تر، خلاق تر یا تخیلی تر هستند، بیشتر امکان دارد کابوس بینند. این ممکن است به خاطر این باشد که آنها با محیط اطرافشان هم دل تر هستند و هم قدم با محیط اطرافشان هستند

خواب پس از بحران

 نوعي كابوس محسوب مي شود. اين رويا تلاش سايكي است براي كار كردن و شفاي حادثه اي كه شما تجربه كرده ايد. كساني كه بحراني در زندگي شان داشته اند (مثل تصادف يا تجاوز يا…) اين تجربه را دارند كه به صورت مداوم روياهايي درباره اين حادثه مي بينند. برخي از اين روياها يادآوري دقيق حادثه است ولي گاهي اوقات رويا تلاش مي كند حادثه را بازسازي كند.
اين روياها شبيه فيلمي هستند كه چند پايان دارند و شما هر بار يكي شان را نگاه مي كنيد. سايكي سعي مي كند كه موضوعي عميق و سخت را درك كند و ناخودآگاه درحالي كه شما خواب هستيد سعي مي كند روي موضوع كار كند.

اين خواب ها تلاش سايكي هستند براي شفا.

روياهای آينده نگرانه

 اطلاعات و پيام هايي درباره آينده ي رفتار شما و يا موقعيتي كه در آن هستيد به شما مي دهند. اين خوابها فال يا پيشگويي آينده نيستند. بلكه راهي هستند براي سايكي كه به شما بگويند عاقبت راه و روشي كه در پيش گرفته ايد به چه چيزي منجر خواهد شد و از شما مي خواهد كه روشتان را اصلاح كنيد.

خواب های شفا بخش

پیغامی برای کسی است که خواب میبیند، پیغامی در مورد سلامتی شان. یونانیان باستان، به این خوابها prodromic می گویند خیلی از متخصصان خواب، باور دارند که خواب ها می تواند کمک کند که از مشکلات بالقوه مربوط به سلامتی تان خودداری کنید و وقتی که بیمارید یا غصه دارید، شفا یابید. تحقیقات نشان می دهد که کسانی که از آسم و میگرن رنج می برند، انواع خاصی از خواب ها را قبل ازینکه به آنها حمله دست دهد، می بینند خواب ها می تواند به شما بگوید که چیزی در مورد بدنتان درست کار نمی کند، حتی قبل ازینکه هر نشانه ی فیزیکی ای نمایان شود. خواب های این دسته، ممکن است به کسی که خواب می بیند بگوید که او نیاز دارد به دندانپزشک یا دکتر مراجعه کند. اگر شما بتوانید زبان خواب ها را بفهمید، خواب ها میتوانند به عنوان یک سیستم هشدار اولیه ی ارزشمند عمل کنند. آنها می توانند خبر دهند، نصیحت کنند و شفا دهند.

 خواب های شگرف

به خواب های عظیم، خواب های کیهانی یا خواب های مقدس اشاره دارد. خیلی بزرگ، خیلی متقاعد کننده و خیلی زنده هستند و شما نمی توانید نسبت به آنها بی تفاوت باشید. جزئیات این خواب ها، تا سال ها با شما می مانند، جوری که انگار همین دیشب آن خواب را دیده اید. این خواب ها، زیبایی زیادی دارند و شامل نماد های آرکتایپی فراواني هستند. وقتی که شما از این خواب ها بیدار می شوید، حس می کنید که چیزی عمیق یا جالب را در مورد خودتان یا جهان کشف کرده اید.

 رويا پردازی روزانه

 روياپردازی روزانه، به عنوان سطحی از آگاهی بین حالت خواب و بیداری دسته بندی شده است. مطالعات نشان می دهد که ممکن است شما به طور متوسط 70-120 دقیقه در طول روز، رویا پردازی کنید. این موضوع در طول ساعات بیداری اتفاق می افتد، وقتی که شما اجازه می دهید افکارتان شما را به هرکجا که می خواهند ببرد. ذهنتان شروع به گردش می کند و سطح هشیاری تان کاهش می يابد، شما خودتان را در فانتزی و تصاویر ذهنی غرق می کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید